Facebook w dalszym ciągu znajduje się na szczycie listy serwisów społecznościowych pod kątem liczby aktywnych użytkowników. Założenie profilu firmowego otwiera nam więc drogę do trafiania z publikacjami wprost do naszej grupy docelowej – a więc potencjalnych Klientów lub osób
o podobnych zainteresowaniach, tematycznie związanych z daną branżą.
Czy wygląd profilu firmowego ma znaczenie?
Zapewne zdajesz sobie sprawę jak ważne jest pierwsze wrażenie niemalże w każdym aspekcie naszego życia. Przykładem są chociażby znane nam wszystkim rozmowy kwalifikacyjne. Nie inaczej wygląda to w kontekście budowania rozpoznawalności Twojej firmy na Facebooku.
Jeżeli Twój profil nie będzie prezentował się dobrze – nie zachęci odbiorców. Tym samym odbierasz sobie możliwość na poszerzenie grona fanów strony oraz zwiększenia ilości Klientów Twojej firmy.
Optymalizacja profilu firmowego krok po kroku
Jak w takim razie (w dużym uproszczeniu) optymalizujemy profile naszych Klientów, aby od samego początku prezentowały się profesjonalnie?
1. Weryfikujemy ustawienia strony. Sprawdzamy jej szablon, dostępne zakładki, w zależności od ustaleń z Klientem konfigurujemy np. automatycznie odpowiedzi w messengerze czy najczęściej zadawane pytania.
2. Dbamy o szatę graficzną, odpowiednio kadrując lub tworząc projekty od podstaw. Priorytetem są dla nas ciekawe grafiki, które przykuwają oko oraz są dopasowane wymiarami do wymogów Facebooka, zarówno pod kątem wyświetlania ich na komputerach jak i na wersji mobilnej.
3. Uzupełniamy zakładkę z informacjami, m.in. poprzez ustawienie opisu, mapki dojazdu czy danych kontaktowych.
4. Konfigurujemy inne dostępne zakładki takie jak usługi, sklep czy menu.
5. Ustawiamy główny przycisk CTA (wezwanie do działania) – w zależności od profilu działalności Klienta może to być np. przekierowanie do messengera, do połączeń telefonicznych lub na sklep internetowy
6. Omawiamy z Klientem możliwość wykorzystania zaawansowanych narzędzi Facebooka, takich jak połączenie sklepu na Facebooku ze sklepem internetowym czy skonfigurowanie opcji 'zarezerwuj teraz’ z przekierowaniem do zewnętrznych platform takich jak Booksy.com. Na tym etapie zajmujemy się również wdrożeniem piksela Facebooka, który pozwala mierzyć skuteczność działań reklamowych i umożliwia m.in. działania
re-marketingowe.
Rozwój biznesu nie pozostawia Ci czasu na samodzielne działanie w mediach społecznościowych? Dołącz do grona naszych zadowolonych Klientów już dziś!
Zadzwoń lub napisz: 691 719 619, biuro@megafanpage.pl