Dlaczego warto reklamować się przed świętami i jak to zrobić?

Zawartość artykułu

Czym są „social media”

Social media to media społecznościowe, dostępne w internecie i w komunikatorach mobilnych, które umożliwiają wymianę informacji między ludźmi i łączą w sobie nowoczesną technologię, telekomunikację, interakcje społeczne z dołączonym tekstem, obrazem, a także dźwiękiem. Należą do nich m.in. Facebook ( 2,8 miliarda użytkowników miesięcznie), Instagram (2 mld użytkowników), Tik Tok (1 mld użytkowników).

Dlaczego grudzień to najlepszy miesiąc na reklamę?

Grudzień to miesiąc, w którym wielu przedsiębiorców posiadających sklep internetowy myśli o tym, jak rozreklamować swój sklep, swoje produkty oraz usługi. Nic dziwnego, ponieważ jak wszyscy wiemy, grudzień kojarzy się ze świętami Bożego Narodzenia, a jeśli o świętach mowa to tradycja nakazuje obdarowywanie bliskich osób prezentami. Okres przedświąteczny to okres największego zakupowego szału, dlatego właściciele zarówno małych, jak i dużych firm robią wszystko, aby przekonać klientów i klientki do swoich towarów i usług, dlatego reklama w okresie przedświątecznym może przynieść wysokie zyski.

Jak stworzyć reklamę, która przyciągnie szerokie grono konsumentów?

W internecie wszyscy prześcigają się w pomysłach i sposobach na zdobycie coraz większej liczby klientów zainteresowanych kupnem produktów lub usług, które oferują. Da się jednak wyróżnić kilka zasad, które powinna spełniać każda udana świąteczna publikacja, a tym samym reklama.

1. Musisz odpowiednio dopasować przekaz.

Święta Bożego Narodzenia to wyjątkowy okres, który trwa kilka dni i zdarza się raz na rok. Jeśli zamierzasz wybić się swoim pomysłem to pamiętaj, że musi się on wyróżniać. Nikt nie zwróci uwagi na Twoją kampanię, jeśli zrobisz ją tak samo, jak dotychczas. Renifery, śnieg, prezenty i inne skojarzenia ze świętami, których jest mnóstwo. Jeśli planujesz reklamować się na Facebook’u to zadbaj o sugestywną grafikę, niech odbiorcy widzą, że nawiązujesz do świąt. To właśnie w tym momencie kontekst ma ogromne znaczenie!

2. Możesz opowiedzieć historię.

Historia jest zupełnie inaczej odbierana niż sucho napisany post. Ludzie przed świętami są bardziej podatni na chwytające za serce historie. Możesz również zrobić ją w postaci graficznej i w każdej kolejnej odsłonie ujawniać dodatkowe informacje. Wzbudź w odbiorcach zainteresowanie i chęć odkrywania!

3. Musisz dotrzeć do właściwych odbiorców.

Największym błędem, jaki możesz teraz zrobić to ustawić złą grupę docelową. Świąteczna kampania musi być skierowana do osób, które znajdują się w orbicie Twoich zainteresowań i musi odpowiadać ich potrzebom. W grupie odbiorców wpisz zainteresowania, jakie mogą posiadać Twoi potencjalni klienci. W ten sposób zawęzisz grono i być może idealnie trafisz w potrzeby swoich odbiorców, którzy zdecydują się skorzystać właśnie z Twoich usług lub kupić Twój produkt.

4. Musisz dobrać właściwe media społecznościowe.

Jeśli jesteś „świeżakiem” w marketingu internetowym i chcesz reklamować kilka lub kilkanaście profili na różnych portalach społecznościowych to radzimy od razu zrezygnować z tego pomysłu. Jedna osoba nie poradzi sobie z prowadzeniem kilkunastu profili tuż przed świętami na wielu portalach, dlatego wybierz sobie najważniejszą platformę i skup się na swoich publikacjach. Dbaj o to, aby grafiki przyciągały uwagę, aby klienci faktycznie mogli zainteresować się Twoim produktem lub usługą.

5. Nie może zabraknąć przekazu wizualnego.

Wszyscy jesteśmy wzrokowcami, dlatego jeśli planujesz przygotować sklep WWW na święta to pamiętaj o filmach, animacjach i grafikach, które posiadają wyrazisty przekaz, który dotrze do Twoich potencjalnych klientów.

6. Bądź przygotowany/a na wzmożony ruch.

Dobra reklama może przynieść bardzo satysfakcjonujące efekty w postaci wielu zamówień. W takiej chwili Twoja strona musi być odpowiednio przygotowana, aby się nie zacinała i nie utrudniała zakupów. Jeśli to masz już za sobą to przygotuj się na możliwy „armagedon” i miej obok siebie pracowników, którzy pomogą Ci przygotować paczki do wysyłki. Nie ma nic gorszego niż niezadowolony klient, który dostał swoje zamówienie po miesiącu czekania…

7. Musisz wzbudzać emocje.

Wszystkie dobrze przygotowane i przeprowadzone reklamy wpływają na odbiorców. Z racji tego, że święta Bożego Narodzenia są tylko raz w roku to ludzie uznają, że dokonują przemyślanych zakupów. Przed świętami jesteśmy bardziej podatni na kupowanie rzeczy zbędnych, ponieważ jesteśmy pod wpływem świątecznej ekscytacji. Wykorzystaj ten moment jak najlepiej i postaraj się dać klientom to czego od Ciebie oczekują.


Jak finalnie powinna wyglądać odpowiednia świąteczna kampania reklamowa?
Dobra reklama to przede wszystkim odpowiednio zastosowany przekaz, który wpasowuje się w dany temat lub tak jak w tym przypadku w odpowiednie święto. Dobrze jest zawrzeć coś niekonwencjonalnego, ponieważ w tym okresie każdy po pewnym czasie ma dość świątecznej atmosfery. Ważne jest, abyś wskazał konsumentowi korzyści, jakie będzie miał z Twojej usługi lub produktu. To dzięki temu pozyskasz większą ilość klientów w okresie świątecznym.

Rozwój biznesu nie pozostawia Ci wiele czasu na samodzielne działanie w mediach społecznościowych? Dołącz do grona naszych zadowolonych Klientów już dziś!

Zadzwoń lub napisz: 691 719 619biuro@megafanpage.pl

Odwiedź nas na
naszych Socialach!
Znajdziesz tam więcej interesujących
tematów z branży Social Media!