Mniej znaczy więcej? Ile tekstu umieszczać na grafice?

konkurs-facebook-jak-zrobic-to-dobrze

Zawartość artykułu

„Jeden obraz wyraża więcej, niż tysiąc słów” – utarty mogłoby się wydawać slogan, który w ostatnich latach zyskuje na aktualności, zwłaszcza w kontekście social mediów.

Dlaczego tak się dzieje? 

Dynamiczny rozwój technologiczny  sprawił, że zarówno Facebook, jak i pozostałe serwisy społecznościowe, mają do zaoferowania szereg ciekawych funkcji, dzięki którym sukcesywnie zyskują coraz szersze grono użytkowników. Duży udział w sukcesie i utrzymującej tendencję wzrostową popularności poszczególnych portali odgrywa strona graficzna udostępnianych na nich treści. Człowiek jest z natury wzrokowcem, więc część wizualna stanowi ważny element, determinujący, czy dana publikacja wzbudzi jego zainteresowanie czy też nie. Rosnąca popularność mediów społecznościowych wśród ich prywatnych użytkowników przyczyniła się do dynamicznego rozwoju fanpage’y firmowych, gdzie przedsiębiorstwa, za pomocą dostępnych narzędzi marketingowych budują swoją markę i osiągają wyniki sprzedażowe.

Okazuje się jednak, że prowadzenie firmowych mediów społecznościowych nie jest tak łatwe, jak mogłoby się początkowo wydawać. Jako jeden z kluczowych elementów efektywnych działań marketingowych należy wymienić odpowiednio przygotowaną stronę graficzną fanpage. Jeśli od jakiegoś czasu prowadzisz firmowy fanpage, natomiast jak dotąd nie masz namacalnych efektów z tych działań, może okazać się , że  przyczyną takiego stanu rzeczy może być kwestia zbyt dużej ilości tekstu na grafice.

Dlaczego to takie ważne? 

Wartość wizualna publikowanych treści na fanpage ma istotne znaczenie w jego odbiorze wśród potencjalnych Klientów. Stajemy się społeczeństwem „obrazkowym”, gdzie główna uwaga odbiorcy skupia się na kreacji graficznej postów. Jak więc skutecznie zachęcić czytelnika do zapoznania się z treścią, którą chcemy mu przekazać? Z pewnością należy zadbać o to, by na prezentowanej grafice znalazło się kluczowe hasło, nawiązujące do treści publikowanego posta. Tekst w grafice nie powinien być zbyt długi. Duża ilość informacji na załączonej do publikacji grafice może stać się nieczytelna i nieatrakcyjna dla oka odbiorcy. 

Co więcej, „przeładowana” tekstem grafika do postu może sprawiać wrażenie nieprofesjonalnej i kojarzyć się z nachalnym marketingiem. Duża ilość treści tekstowych, zamieszczonych w grafice publikacji na fanpage może także przyczynić się ograniczenia możliwości dotarcia do potencjalnego odbiorcy a w końcowym efekcie doprowadzić do wzrostu kosztów emisji reklamy. Żaden przedsiębiorca nie chce ponosić wyższych kosztów kampanii reklamowych, dlatego istotna jest tutaj szybka reakcja.

Czy w takim razie zdecydować się na publikację postów, nie zawierającą treści na grafice? Odradzamy takie działanie. W skutecznym przekazie grafiki nie chodzi o to, by był to „pusty” obrazek, ale by zawarta na nim treść wzbudzała emocje i nawiązywała w sposób bezpośredni do zawartego w tekście przekazu. Grafika bez spójnej z kolorystyką firmy szaty graficznej, loga i kluczowego dla treści publikacji hasła nie będzie mieć siły przebicia i zniknie bez echa wśród gąszczu innych postów o podobnej treści. 

Skąd wiedzieć, czy ilość tekstu na grafice jest odpowiednia czy nie?

Jeśli prowadzisz swoje social media samodzielnie wiedz, że Facebook nie jest zwolennikiem zbyt dużej ilości tekstu na prezentowanej grafice. Z tego powodu serwis ten wprowadził zasadę, że ilość treści pisanej na grafice nie powinna przekraczać 20% jej całości. Jeśli chcesz sprawdzić, czy przygotowana przez Ciebie grafika spełnia wymogi Facebooka, możesz skorzystać z narzędzia Text Overlay, oferowanego przez portal. Wchodząc na tą stronę, możesz w szybki i łatwy sposób zweryfikować poprawność przygotowanej grafiki, otrzymując jedną z czterech ocen:

OK –  reklama będzie wyświetlana poprawnie;
niska – zasięg reklamy może być nieco mniejszy;
średnia – zasięg reklamy może być znacznie mniejszy;
wysoka  – reklama nie może być wyświetlana, na grafice jest zbyt duża ilość tekstu

Jaka jest zatem odpowiednia ilość tekstu na przygotowanej grafice?

Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna. Najważniejsze, to zachowanie zdroworozsądkowego myślenia i trzeźwej oceny sytuacji. Istotne jest kierowanie się wytycznymi Facebooka, natomiast w wyjątkowych sytuacjach dobre jest odejście od reguły.

Wydaje Ci się to za trudne?

Czujesz, że powyższy temat przerasta Twoje możliwości? Obawiasz się, że nie będziesz dysponować czasem na wnikliwą analizę przygotowywanych grafik?

Jesteśmy gotowi Ci w tym pomóc lub nawet zupełnie wyręczyć, żebyś mógł się skupić na swoim biznesie.. Skontaktuj się z nami i poznaj szczegóły możliwej współpracy.

Odwiedź nas na
naszych Socialach!
Znajdziesz tam więcej interesujących
tematów z branży Social Media!