Czy to koniec ery sprzedażowej na Facebook’u

Zawartość artykułu

Facebook to serwis społecznościowy, będący własnością Meta Platforms, którego głównym autorem jest Mark Zuckerberg. Na tym serwisie zarejestrowani użytkownicy mogą się nawzajem komunikować, dzielić zdjęciami, dołączyć do grup o różnej tematyce oraz korzystać z aplikacji. W czerwcu 2017 liczba użytkowników na całym świecie wynosiła niemalże 2 miliardy, a dziennie aktywnych jest blisko 1,3 mld osób. Facebook to numer jeden zarówno na świecie, jak i w Polsce.

Transmisje sprzedażowe na Facebook’u

Facebook posiada funkcję, z której korzysta wiele firm i osób prywatnych. Mowa oczywiście o usłudze Live Shopping, czyli o transmisji sprzedażowej. Bardzo często można natknąć się na wideo na żywo, na którym prowadzący zachęca do zakupu prezentowanych produktów. Jak można zauważyć – sprzedawcy robią to bardzo sprytnie i wbrew pozorom na każdy produkt znajdzie się kupiec. Aktualnie jest to najlepsza forma sprzedaży internetowej.

Facebook wycofuje się ze sprzedaży na żywo

Niestety usługa Live Shopping zniknie jeszcze w tym roku. To ogromny cios dla osób, których biznes opierał się właśnie na transmisjach sprzedażowych. Najbardziej popularna branża dla tego typu sprzedaży to branża odzieżowa i kosmetyczna, ale inne radziły sobie równie świetnie. Niestety, czas się pożegnać, ponieważ Facebook podał już datę zakończenia transmisji Live. Transmisje sprzedażowe zostaną wyłączone od 1 października obecnego roku.

Meta informuje, że teraz serwisy będą skupiać się na Rolkach, zarówno na Facebook’u, jak i na Instagramie. Rolki to krótkie filmiki wideo. Osoby, które zarabiały na live’ach nie zostaną na lodzie! Meta poinformowała, że z funkcji Live Shopping będzie można wciąż korzystać na Instagramie. Niestety taka zmiana jest dobra tylko połowicznie, ponieważ nie wszyscy klienci z Facebook’a posiadają lub przeniosą się na Instagrama, ale innego wyjścia z sytuacji nie ma, jeśli przedsiębiorcy chcą wciąż sprzedawać swoje produkty w ten sposób.

Jak działają zakupy na Instagramie?

Instagram Live Shopping działa na tej samej zasadzie co Facebook. Pozwala sprzedawać swoje produkty na transmisji na żywo. Dzięki takiemu rozwiązaniu możesz prezentować towar, kontaktować się z fanami i współpracować z innymi markami i twórcami. Zakupy w takiej formie są dostępne dla wszystkich kont Instagram Business, które mają możliwość realizacji transakcji. Dużym plusem jest to, że prowadząc Live’a można oznaczyć produkt ze swojego katalogu, który pojawia się na dole ekranu i zachęca do zakupu podczas transmisji na żywo.

Sprzedaż live na Tik Tok’u

Jednym z równie dobrze odbieranych platform jest Tik Tok. Pozwala on swoim użytkownikom na nagrywanie krótkich filmików smartfonem. W 2021 roku przekroczył miliard użytkowników. Na nim również mogą Państwo prowadzić transmisje Live. Warunkiem, który trzeba spełnić, aby móc prowadzić transmisję na żywo w tej aplikacji jest minimum 1000 obserwujących oraz ukończone 16 lat.

Jeśli dotychczasowym Państwa zarobkiem był Facebook Live Shopping, a z racji jego wycofania chcą Państwo kontynuować taką formę sprzedaży to zachęcamy do założenia Instagrama/ Tik Tok’a. Jeśli nie wiedzą Państwo jak to zrobić to zapraszamy do współpracy. Firma Megafanpage to zespół, który tworzy ponad 40 osób. Od kilku lat zajmujemy się kreowaniem wizerunku firm w Social Mediach. Jeśli jesteś zainteresowany/a to założymy i poprowadzimy Twój Facebook/Instagram/Tik Tok.

Jesteśmy ekspertami ds. Social Media!
Nasze działania są nastawione na Twój sukces!

Odwiedź nas na
naszych Socialach!
Znajdziesz tam więcej interesujących
tematów z branży Social Media!