Ubiegłe lata doskonale pokazują jak dużą rolę w tworzeniu marki i firmy mają Social Media. Portale stale się rozwijają i coraz więcej osób nie wyobraża już sobie dnia bez zerknięcia na choćby jeden portal społecznościowy. Świetnie ukazuje to raport Digital 2022, z którego dowiadujemy się o zmianach, rozwoju poszczególnych portali i możemy wyciągnąć wnioski dla swojej działalności.
Wyniki Digital 2022 to swoisty przewodnik po Social Mediach, rozwiewający wątpliwości czy w ogóle warto i na jakie portale powinniśmy postawić w największym stopniu. Przygotowaliśmy dla Was zbiór najważniejszych informacji z naszą krótką interpretacją ⤵
UŻYTKOWNICY
- Na początku tego roku z internetu korzystało już 87% polskiego społeczeństwa! Ta wartość wzrosła w porównaniu do poprzedniego roku i prognozy mówią, że nadal będzie wzrastać. Jaki jest tego wniosek? Reklama internetowa pozwoli Wam dojść do ogromnej ilości użytkowników w każdym wieku!
- Jeżeli chodzi o same Social Media, to korzysta z nich już ponad 83% Polaków powyżej 13 roku życia. W ciągu roku, mediom społecznościowym przybyło 1,3 mln użytkowników! Tak ogromne wartości zdecydowanie przekonują nas, do jak szerokiej grupy możemy dotrzeć poprzez SM.
- Okazuje się, że użytkownicy w wieku 16-64 lat w internecie spędzają średnio 6 godzin 39 minut na dobę. W tym czasie wyświetlają ogromną ilość reklam, dlaczego nie ma tam jeszcze Twojej?!
- Z mediów społecznościowych korzystają ludzie w każdym wieku. Najwięcej w przedziale 18-44 lat, jednak również osoby powyżej 55 i 65 roku życia są w nich bardzo aktywne. Jaki z tego wniosek? Nawet jeżeli Twoja usługa skierowana jest do osób dojrzałych, nadal możesz upatrywać swoich szans rozwoju w Social Mediach!
PORTALE SPOŁECZNOŚCIOWE
- Największy skok popularności w Polsce odnotował Tik Tok. Ten portal plasuje się na 5. miejscu wśród najpopularniejszych serwisów! Korzysta z niego już 34,1% użytkowników w wieku 16-64 lat.
- Żeby nie było tak kolorowo, są też wielcy przegrani tego raportu. Spadek aktywności i użytkowników zanotował Twitter, z którego na ten moment korzysta „tylko” 26,25% Polaków.
- Jakie portale najbardziej lubią użytkownicy w Polsce? Odpowiedzi rozkładają się następująco: Facebook – 36,9%, Messenger – 14,7%, Instagram – 13%, Whatsapp – 6,8%, Tik Tok – 4,2%.
- Nieznacznie spadła ilość użytkowników Facebooka w porównaniu z rokiem poprzednim, jednak nadal jest to 17,65 mln osób! Jeżeli ktoś mówi, że ten portal się kończy, to my zdecydowanie ucinamy temat – Facebook oferuje najszersze spektrum reklamowe i nadal przoduje, jeżeli chodzi o możliwości publikowania.
- Instagram poszerzył swoje grono fanów o MILION użytkowników w skali roku, korzysta z niego już 10,1 mln Polaków!
- W ostatnich latach spore zmiany obserwujemy na Linkedinie. Jeżeli kojarzysz ten portal jedynie z ofertami i szukaniem pracy, to jesteś w błędzie. Jego tematyka już dawno wykracza poza tematy pracy. Obecnie możemy na nim znaleźć sporo kont związanych z nowymi technologiami czy nawet sztuką. Na początku roku aktywnie korzystało z niego już 4,6 mln użytkowników, a te liczby stale rosną. Już nie możemy doczekać się raportu za 2023, bo w Linkedinie upatrujemy spore wzrosty!
Podsumowując, te liczby robią ogromne wrażenie i teraz już wiesz, jak dużo osób korzysta z mediów społecznościowych. Dlaczego by tego nie wykorzystać?
Weź sprawy w swoje ręce lub poproś nas o pomoc! Chętnie zajmiemy się Twoimi Social Mediami.
Wykonaj pierwszy krok, to nic nie kosztuje – 691 719 619.
Źródło: https://www.slideshare.net/DataReportal/digital-2022-poland-february-2022-v01