Sprzedaż online w czasach COVID -19

Zawartość artykułu

Początki Pandemii COVID-19

Pierwsze zakażenia wirusem SARS-Cov-2 odkryto w grudniu 2019 roku w miejscowości Wuhan w Chinach. Od czasu rozpoznania wirusa nieustannie dyskutowano o jego początkach. Początkowo twierdzono, iż pochodzi on z laboratoryjnych manipulacji, jednakże szybko obalono tę hipotezę. Koronawirus w bardzo krótkim czasie rozprzestrzenił się do 213 krajów, w tym również do Polski. W kwietniu 2020 roku zgłoszono 1 995 983 przypadków oraz 131 037 zgonów na całym świecie. Chiny, jako kraj, w którym wykryto pierwsze zachorowania, zdecydowały się na zamknięcie granic, rynków, szkół w celu zapobiegania rozprzestrzeniania się wirusa. Na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej w 2020 roku zostało wdrożone pierwsze Rozporządzenie z dnia 20 marca 2020 roku wprowadzające stan epidemii w związku z zakażeniami wirusem SARS-CoV-2. Z czasem Polacy musieli zmierzyć się z kolejnymi obostrzeniami, które doprowadziły do zamknięcia wielu przedsiębiorstw sprzedających swoje usługi w sposób stacjonarny. Z tego powodu niektóre branże zdecydowały się rozpocząć swoją przygodę z handlem internetowym, który pozwolił utrzymać płynność finansową w czasach lockdownu.

Ogromny krok naprzód branży E-commerce

E-commerce od lat posiadał swoich zwolenników oraz przeciwników, natomiast swój największy rozkwit oraz zaufanie przedsiębiorców zyskał dopiero podczas pandemii. Właściciele firm zdecydowali się przenieść swoje usługi do świata internetu, ponieważ zauważyli jego wysoki potencjał. Społeczeństwu zależało na całodobowym dostępie do produktów, nieorganicznym czasie wyboru, braku konieczności przemieszczania się oraz na bezpieczeństwie – takie walory zapewniał e-commerce.

Porównując z rokiem 2019, najwięcej sklepów internetowych powstało w branżach: elektronika, książki i multimedia, dom, zdrowie oraz uroda. Pojawiły się również nowe grupy klientów – między innymi osoby starsze, dzięki którym mniejsze przedsiębiorstwa z ograniczoną paletą produktów miały większe możliwości, aby zwiększyć swój obrót handlowy. Ponadto transakcje wykazały, iż dużo większe zainteresowanie wywołały produkty oraz usługi oferowane przez marki własne oraz sieciowe, natomiast mniejsze przez marki luksusowe.

Wzrost konkurencji w obszarze E-commerce

Wraz ze wzrostem sprzedaży internetowej, wzrosła również konkurencja. Z tego względu przedsiębiorstwa musiały stworzyć nowe strategie dalszych działań, które opierały się również na wdrożeniu portali społecznościowych takich jak Facebook, Instagram oraz TikTok. Handel za pomocą powyższych witryn, początkowo odbierany był sceptycznie, natomiast z czasem pokazał, że w szybki i sprawny sposób może przynieść zamierzone zyski, poprawić wizerunek i rzetelność marki oraz pozwolić dotrzeć do potencjalnych kupców, tak jak nie mogła tego zrobić sprzedaż tradycyjna.

Podsumowując, śmiało można stwierdzić, że zmiany wywołane przez pandemie przyczyniły się do powstania trendu, jakim jest sprzedaż internetowa. Ze względu na silne przywiązanie społeczeństwa do nowego zwyczaju kupowania w internecie, jesteśmy pewni, że utrzyma się on przez wiele lat.

Jeżeli Twoje przedsiębiorstwo nie korzystało z takiej formy sprzedaży – może warto spróbować? Od wielu lat zajmujemy się e-commerce, wiemy jaki potencjał posiada oraz jak skutecznie należy wykorzystać narzędzia marketingowe w jego rozwoju. Dobrze dobrana strategia oraz skuteczne jej wdrożenie z wykorzystaniem odpowiedniego budżetu potrafi przynieść potężny zwrot z inwestycji.

Skontaktuj się z nami, a my przedstawimy Ci możliwości promowania Twojej firmy z wykorzystaniem social mediów
zadwoń lub napisz: 691 719 619, biuro@megafanpage.pl

Bibliografia

  1. https://www.gov.pl/web/oecd/e-commerce-w-czasie-pandemii-covid-19
  2. https://grupaeurocash.pl/blog/e-commerce-vs-koronawirus-dlaczego-warto-sprzedawac-rowniez-w-internecie
  3. „E-commerce w czasach kryzysu”, materiał przygotowany przez Grupę Roboczą E-commerce działającą w ramach IAB Polska Warszawa, 20.05.2020
  4. Mradul Kumar Daga1, From SARS-CoV to Coronavirus Disease 2019 (COVID-19) – A Brief Review, Journal of Advanced Research in Medicine, Tom 6, wydanie 4 – 2019, str.1-9
  5. Almazán F, Sola I, Zuñiga S, et al. Coronavirus reverse genetic systems: infectious clones and replicons. Virus Res. 2014;189:262–270
Odwiedź nas na
naszych Socialach!
Znajdziesz tam więcej interesujących
tematów z branży Social Media!