Jakie zaawansowane opcje targetowania oferuje Facebook i Instagram?

Zawartość artykułu

Jeżeli korzystasz z opcji ‚promuj post’, musisz wiedzieć, że może być to bardzo nieefektywne rozwiązanie, które zwyczajnie przepali Twój budżet. Ta opcja jest maksymalnym możliwym uproszczeniem reklamy, w której niemalże wszystko zostawiasz w rękach sztucznej inteligencji. Oczywiście z roku na rok technologia idzie do przodu, a algorytmy potrafią się uczyć – jednak w dalszym ciągu najbardziej efektywnym rozwiązaniem jest ręczna konfiguracja reklam, za którą stoi ogrom możliwości i funkcji, które pomogą nam zmaksymalizować efekty.

Promuj swój biznes przez targetowanie

W poprzednim artykule zajęliśmy się tematem podstawowej grupy odbiorców do reklam sponsorowanych. Business Ads Manager oferuje jednak zdecydowanie więcej możliwości!

Wśród opcji, które możemy wykorzystać do promocji Twojego biznesu i określenia najlepszej grupy odbiorców znajduje się:

  • pixel Facebooka. To kod śledzący wgrywany na stronę internetową. To narzędzie analityczne, które można wykorzystać do re-marketingu. Z pewnością niejednokrotnie widziałeś reklamy, które pokazywały Ci produkty, które już przeglądałeś na danej witrynie. To świetna opcja, dzięki której możemy przypomnieć się z naszą ofertą osobom, które już wstępnie były nią zainteresowane. Zdecydowanie zwiększy to szanse na podjęcie przez nich decyzji zakupowej. Pixel umożliwia również wygenerowanie grupy odbiorców z osób, które opuszczały metodę płatności na stronie, aby przypomnieć im o porzuconym koszyku.
  • Grupa lookalike. W tym przypadku wykorzystanie sztucznej inteligencji firmy Meta to świetne rozwiązanie! Grupy odbiorców lookalike mają na celu stworzenie grupy podobnych do odbiorców z jakiegoś źródła. Tym źródłem może być na przykład pixel Facebooka. Mamy więc możliwość wygenerowania grupy lookalike osób, które w ciągu ostatniego miesiąca kupowały produkty na Twojej stronie. Na podstawie tych Klientów algorytm Facebooka sam dopasuje wiek, płeć oraz targetowanie szczegółowe. Grupy podobnych odbiorców mają jednak zdecydowanie szerze działanie niż tylko pixel. Jeżeli prowadzisz firmę usługową, z pewnością zainteresuje Cię informacja, że możesz wygenerować grupę podobnych odbiorców do osób, które wypełniały Twój formularz kontaktowy.
  • Lista klientów. Posiadasz bazę mailingową? To świetna wiadomość! Facebook umożliwia Ci wgranie tej bazy do grupy odbiorców i targetowanie do tych osób reklam sponsorowanych.

To tylko trzy z wielu dostępnych i zaawansowanych form targetowania reklam na Facebooku i Instagramie. Do ich wykonania oraz efektywnego wykorzystania wymagane jest doświadczenie. Z pewnością tych opcji nie znajdziesz w popularnym systemie ‚promuj post’. Zaufaj specjalistom, którzy dobiorą dla Ciebie najlepszą formę określenia grupy docelowej, a z pewnością pomoże Ci to rozwinąć Twój biznes!

Zadzwoń lub napisz: 691 719 619, biuro@megafanpage.pl

Odwiedź nas na
naszych Socialach!
Znajdziesz tam więcej interesujących
tematów z branży Social Media!