Zastanawiasz się czym jest ten słynny Pixel Facebooka i czy faktycznie jest to obowiązkowy element strategii marketingowej dla Twojej firmy?
Pixel Facebooka jest krótkim kodem JavaScript, który generujemy poprzez panel biznesowy Facebooka i wgrywamy go na stronę internetową. Służy on jako narzędzie analityczne, mając zastosowanie między innymi w szeroko pojętym re-marketingu. Pixel zbiera informacje o zdarzeniach na stronie internetowej, dopasowując te zdarzenia do konkretnych kont na Facebooku. Jakie zdarzenia zapisuje? Z podstawowych i najczęściej wykorzystywanych opcji jest to:
- Wejście na stronę internetową
- Wyświetlenie zawartości
- Wyszukiwanie na stronie
- Dodanie do koszyka
- Otworzenie metody płatności
- Zakup produktów
- Wypełnienie formularza, pozostawienie kontaktu
Pixel możemy również konfigurować w formie niestandardowej, ręcznie ustawiając typ kliknięć, który zamierzamy w późniejszym czasie śledzić.
W jaki sposób agencja marketingowa może wykorzystać pixel Facebooka?
Głównym jego założeniem jest oczywiście reklama remarketingowa, która umożliwia nam dotarcie do użytkowników Facebooka, którzy porzucili rozpoczęte na stronie internetowej zakupy w swoim koszyku.
Możliwości wykorzystania danych statystycznych jakie generuje nam pixel jest jednak zdecydowanie więcej. W jednym z poprzednich artykułów na naszym blogu wyjaśniliśmy na czym polega tworzenie grup lookalike. Grupy podobnych odbiorców możemy wykorzystać również w kontekście danych pozyskanych z pixela, idealnym przykładem jest wygenerowanie grupy osób podobnych do tych, którzy w ciągu ostatniego miesiąca kupowali produkty na stronie internetowej.
Oczywiście wymogiem do instalacji pixela jest posiadanie swojej własnej strony internetowej. W zależności od platformy na jakiej strona została stworzona – jego konfiguracja może się różnić, jednak większość platform ma gotowe rozwiązania w ramach których można uruchomić zbieranie danych przez pixel facebooka. Oczywiście każdy Klient nawiązujący z nami współpracę wraz z kodem otrzymuje pełną instrukcje jego instalacji. Czy wiesz, że 98% osób wchodzących na Twoją witrynę po jednorazowym kontakcie, całkowicie o niej zapomina? Pixel Facebooka umożliwi Ci więc dotarcie do tych osób ponownie ze swoją ofertą, tym samym prawdopodobieństwo skorzystania z Twoich usług bądź zakupu Twoich produktów zdecydowanie rośnie. Pamiętaj, że według wielu naukowych badań konsumenci najchętniej podejmują decyzje zakupowe dopiero po drugim, trzecim bądź czwartym kontakcie z daną firmą, jej produktem. W strategii reklamowej implementacja kodu źródłowego pixela na stronie internetowej, powinna być jej obowiązkowym elementem.
Od wielu lat obsługujemy kampanie reklamowe z wykorzystaniem możliwości jakie daje nam to narzędzie. Jeżeli masz dodatkowe pytania w tym zakresie – pozostajemy do Twojej dyspozycji, skorzystaj z zakładki Kontakt.