Przycisk PROMUJ POST – używać czy nie?

Zawartość artykułu

Dlaczego zadajemy takie pytanie?

Facebook informuje, że za jedyne 100 zł wypromuje Twój post, który zobaczy nawet kilka tysięcy osób. Brzmi kusząco, prawda? Tutaj jednak powstaje pytanie, czy to będą osoby, którym chcielibyśmy wyświetlić nasze treści? I tak i nie. W grupie odbiorców tacy również się znajdą, jednak cała decyzja i kontrola tego procesu pozostaje w rękach algorytmu, który nie działa charytatywnie, lecz ma zachęcać do wydawania coraz większych środków. Promowanie postów za pomocą wspomnianego przycisku ogranicza wiele opcji, które zapewnia zaawansowana kampania stworzona w Menedżerze Reklam. Dzięki niemu możemy ściśle dopasować cel naszej reklamy, grupę odbiorców, wykluczenia, miejsca wyświetlania i obserwować szczegółowe statystyki. Oczywiście to tylko zarys możliwości tego bogatego w opcje narzędzia.

Czemu więc wiele osób korzysta z tego przycisku?

Głównie z braku czasu i małej wiedzy na temat efektywnego tworzenia kampanii reklamowych. Nie można też ukryć, że opcja ,,promuj post” jest banalnie prosta i szybka w użyciu.

Jak zatem stworzyć skuteczną kampanię? Zobacz kilka podstawowych elementów:

• Przede wszystkim zaprojektuj identyfikację wizualną, czyli odpowiednią kolorystykę, styl, rodzaj fontu, albo elementy, jakie będą się z Twoją firmą kojarzyć.

• Skorzystaj z Menedżera Reklam na Facebooku. Tam ustalisz konkretny cel kampanii oraz szczegółowe targetowanie. Przecież prowadząc butik z odzieżą tylko dla kobiet, nie zależy Ci na ,,przepalaniu budżetu” i trafieniu także do mężczyzn? Co więcej, mając sklep, chcesz skupić się na zachęceniu do sprzedaży, a nie samych reakcjach pod postem, a na tym właśnie skupi się przycisk ,,promuj post”.

• Skoro o trafieniu do konkretnych odbiorców mowa… Określ ściśle swoją grupę docelową! Im bardziej ją sprecyzujesz, tym większe prawdopodobieństwo na realne efekty. Korzystając z Menadżera Reklam, a nie z przycisku PROMUJ POST, zyskasz możliwość targetowania pod względem wieku, miejsca zamieszkania, a nawet zainteresowań. Ty masz kontrolę np. nad tym, gdzie Twoja reklama jest wyświetlana.

• Warto też uruchomić pixel Facebook’a. Możesz go połączyć ze swoją stroną internetową. Zapewni Ci on dostęp do informacji na temat Twoich klientów, ich zachowań, wyborów itd. Pozwoli to na szersze i bardziej precyzyjne działania reklamowe oraz ich optymalizację. Więcej informacji o nim znajdziesz w naszym innym wpisie Pixel Facebooka – co to jest?

Jeśli jednak tworzenie kampanii reklamowych nie jest Twoją mocną stroną, a zależy Ci na realnych efektach, stworzeniu dobrego wizerunku Twojej marki w sieci, przyciągnięciu nowych klientów, czy zwiększeniu sprzedaży, to warto skorzystać z usług agencji ds. social media (sieci społecznościowych)! Jako zespół Megafanpage tworzymy grupę kilkudziesięciu specjalistów, którzy chętnie pomogą w rozwoju Twoich profili i kont oraz zadbają o ich reklamę. Pozyskamy nowych klientów oraz umocnimy Twój wizerunek w sieci. Najprościej mówiąc – zadbamy o Twoje social media!

Zapraszamy do kontaktu, skorzystaj z formularza, napisz maila lub po prostu zadzwoń do nas, wspólnie przeanalizujemy jak możemy Ci pomóc.
——————–
tel. +48 691 719 619 / mail. biuro@megafanpage.pl

Odwiedź nas na
naszych Socialach!
Znajdziesz tam więcej interesujących
tematów z branży Social Media!