Dopiero wkraczasz w przestrzeń mediów społecznościowych? A może działasz tam już jakiś czas, ale nadal nie do końca rozumiesz niektóre pojęcia? Jeżeli tak, to ten artykuł jest dla Ciebie ?
Zdajemy sobie sprawę, że te wszystkie nazwy mogą delikatnie mącić w głowie, a wymawiane przez profesjonalistów, tworzą w głowie ogromną bańkę niezrozumiałości. Dlatego właśnie przygotowaliśmy dla Ciebie słownik najważniejszych i najczęściej używanych przez nas zwrotów zarówno podczas rozmowy handlowej, jak i późniejszych konsultacji z opiekunem strony.
Administrator – jest to osoba zarządzająca stroną i posiadająca najwyższe uprawnienia na profilu lub fanpage’u. Dzięki nadaniu praw administratora możemy planować i dodawać posty, tworzyć kampanie reklamowe oraz sprawdzać statystyki Twojej strony na Facebooku.

ADS – skrót, określający reklamy w Social Mediach. Ich przedrostek, np. Facebook ADS, Instagram ADS lub LinkedIn ADS mówi nam o działaniach promujących na danych profilu.

Algorytm – zbiór zasad (nie do końca znany osobom pobocznym), którymi kierują się portale zwiększając lub obcinając zasięgi danych treści. Aby „wstrzelić” się w algorytm mediów społecznościowych potrzebna jest odpowiednia wiedza i doświadczenie w działaniach w Social Mediach.

Awatar – inaczej zdjęcie profilowe lub grafika, która przedstawia nas w sieci. Jego wygląd jest niezwykle ważny dla rozpoznawalności Twojej marki – najlepiej jeśli przedstawia pełnowymiarowe logo.

Ban – zablokowanie użytkownika, który publikuje obraźliwe, szkodliwe treści na profilu. Takie zdarzenia na bieżąco monitorujemy i wykluczamy ze społeczności osoby naruszające prawa.

Budżet – jego wysokość ustalamy przed publikacja kampanii. Każda reklama wymaga kontroli wydatków, co udaje się wykonać właśnie przez ustawienie budżetu.

Clickbait – interesujący nagłówek, który służy jako „przynęta” dla potencjalnych Klientów. Zwykle brzmi on wręcz sensacyjnie i zwraca uwagę wielu osób.

Copywriting – teksty postów, reklam, blogów czy nawet opisy produktów. Copywriter tworzy materiały w oparciu o materiały od Klienta lub dostępne w sieci informacje.

Content – cała zawartość fanpage’a, strony internetowej, bloga, oferty i cennika. Ważne, aby cały content był spójny i się wzajemnie uzupełniał.

CTA (ang. call to action) – działanie lub specjalny przycisk, mający na celu zmuszenie potencjalnego Klienta do podjęcia określonego działania. Przykładowo na reklamie może to być przycisk „Sprawdź cenę” lub „więcej informacji”, a na profilu „Odwiedź witrynę” lub „Skontaktuj się z nami”.

Dark Post – post utworzony na potrzeby kampanii reklamowej, nie opublikowany na profilu strony. Widzą go osoby z grupy odbiorców danej reklamy.

E-commerce – jest to ogól stron, sprzedających w internecie – w głównej części sklepy.

Fan – osoba, obserwująca profil, wykazująca aktywność pod postami.

Fanpage – strona na Facebooku dotycząca danej tematyki lub osoby. To właśnie na tych stronach działamy najczęściej! Nie mylić z funpage… ?

Formularz – elektroniczny dokument, dzięki któremu zainteresowane osoby mogą zostawić swoje dane kontaktowe. Niezwykle popularna jest reklama na formularz, która najbardziej przyczynia sie do pozyskiwania kontaktów i Klientów.

GIF – format plików graficznych, przedstawiających krótką animację.

Grupa docelowa – określamy ją przed rozpoczęciem kampanii. Jest zbiorem cech osób zainteresowanych Twoja ofertą. Określa lokalizację, wiek, zainteresowania i zachowania potencjalnych Klientów.

Grupa na Facebooku – może być założona przez użytkownika Facebooka w celu bliższej komunikacji ze społecznością. Taka grupa może być otwarta, może wymagać akceptacji moderatora prośby o dołączenie lub wejście do niej może odbywać się jedynie przez zaproszenie do dołączenia.

Już w następnym artykule kolejne zagadnienia ze świata Social Mediów. Bądź na bieżąco!